2016. október 2., vasárnap

A nap bloggere voltam II.

Szeptember 25-én ismét a NAP BLOGGERE voltam a Magyar bloggerek és blogkedvelők közösségében. Nagyon szuper kérdések érkeztek, köszönöm Nektek!
A kérdezők blogját elérheted a kérdés előtt lévő névre kattintva.


Gabriella Schumacher - Frankfurti mesék
• Szia, úgy látom, hogy a gyerekvállalás terén hasonló cipőben járunk. Ezért is vagyok kíváncsi, hogy szerinted a mandalafestés ebben hogyan segíthet? Mint stresszoldás?
• A másik kérdésem, hogy aki nem tud szépen rajzolni, az hogyan álljon neki?

 
• A mandalafestés az életem minden területén segít oldani a stresszt. De ezt szerintem bármilyen alkotó tevékenységgel el lehet érni. Megtapasztalható az a bizonyos flow élmény.
De, hogy a gyerekvállalással kapcsolatban válaszoljak: mivel már jó ideje szeretnénk gyereket, Termékenység mandalát festettem magamnak, amit elhelyeztem a hálószobában. Plusz még megspékeltem egy Szexcsakra mandalával is. 😉 Az eredmény nem maradt el, júniusban lett egy pozitív tesztem. Sajnos 5 hét után a baba úgy döntött, hogy nem marad tovább velünk. Eléggé megviselt, de a mandalafestés ennek a helyzetnek a feloldásában is segített. Hogy el tudjak köszönni tőle, elfogadjam a helyzetet, elengedjem és tovább lépjek. Amíg újra a tettek mezejére nem léphetünk az életem más területeire koncentrálok és próbálom mélyíteni az ismereteimet is. 😌 Őszintén szólva, én minden élethelyzetben használom és hiszem, hogy segítséget ad!
• Másik kérdésedre válaszolva: nem tudom. Azt gondolom, ha valakit nagyon érdekel a rajzolás, a festés, rengeteg lehetőség van rá, hogy hobbi szinten vagy akár komolyabban foglalkozzon vele. Egy példát tudnék elmondani: az egyik barátnőm nagyon szeretett volna megtanulni aquarellel festeni. Itt Tatán van egy festőművész, Kerti Károly, aki tart ilyen jellegű foglalkozásokat. Már jó pár hónapja jár hozzá és meg is hozta a gyümölcsét. 😌 Szerintem érdemes elmenni valamilyen kreatív tanfolyamra. De ez lehet akár selyemfestés, ahol az alapokat megtanítják. Ha meg van rá az igényed, akkor bátran kezdj bele bármibe és soha ne ítéld el magad, hogy amit alkottál, az rossz. Az egész életünk a rendelkezésünkre áll, hogy fejlődjünk!

Grafostylist Natulcien - Grafostylist,önismeret alapú stílustanácsadás
• Szió. Milyen tapasztalataid vannak a rajztanfolyamokról?

• Túl sok tapasztalatom még nincs róla. Egy pályázattal nyertem most tanfolyamokat, de egyelőre még csak a Színek világa tanfolyamon vagyok túl. Most következik a rajztanfolyam. Nagyon várom, mert ugyan kialakult a saját stílusom a grafikák készítése terén, de mindig tanulhatok új dolgokat. Ha túl leszek rajta, természetesen megírom a tapasztalataimat.😌

Mészáros András - felsofokon.hu - A szakmai magazin
• Mit teszel, ha éppen nem érzed magad harmóniában a világgal?
• Miért nem terjedtek el szerinted a mandalák az európai kultúrában és miért éppen most kezdenek terjedni? Európai emberre is hatnak a mandalák? Ha igen, hogyan és miért?
• Lehet-e személyre szóló mandalát tervezni?

• Ha nem érzem harmóniában magamat a világgal, akkor magamba nézek és megpróbálom megkeresni az akadályozó tényezőt. Jógázom, rajzolok, festek, keresem a természet közelségét (fákat ölelek 😃), autogén tréninget végzek, meditálok, stb. Persze nem egyszerre, amelyikhez éppen kedvem van. Na de ezeket amúgy is végzem. 😉 Valójában megpróbálom elfogadni, hogy most, ebben az élethelyzetben erre vagyok képes, és ha ezt sikerül elérnem, valamilyen „csoda” folytán visszaáll a békesség.
• A mandala történetébe, elterjedésébe nem szeretnék nagyon belemenni. Itt találsz egy idézetet Rüdiger Dahlke: A mandalák világa című könyvéből. De nekem az a véleményem, hogy mindig is ismertük a mandalát, ez az ismeret bennünk lakozik, csak nem így hívtuk eddig. Ahogy elkezdődött a nagy spirituális és ezoterikus hullám, úgy szivárogtak be a keleti mandalák az európai kultúrába. Mondjuk még mindig nincsenek annyira elterjedve. És most ugyan magam ellen beszélek, de nem is bánom, hogy nem folyik ez is a csapból. Még mindig sok ember megkérdezi tőlem, mi az a mandala. És még mindig a tibeti mandalát hozom fel példának ahhoz, hogy tudja, miről is van szó. De én ettől elvonatkoztatok, mert nem hiszem, hogy egy mandala csak szabályos, geometrikus, ismétlődő motívumokat tartalmazhat. Hiszen a jelentése: kör. Azt hiszem, bármivel megtölthetem azt a kört. És bizony Európában is léteztek és léteznek mandalák. Nem most érkeztek hozzánk. 😉

 
És akkor itt rá is térnék arra, hogy igen, európai emberekre is hatnak a mandalák. Hiszen mindegy, hogy európai, kínai vagy orosz vagy, ember vagy, tehát ugyanúgy hat rád.
• Személyes mandalát természetesen lehet tervezni. Csak pár ötlet: az ember azon tulajdonságait erősíteni, amiről azt gondolja, hogy szükség van rá, bizonyos élethelyzetekre (kértek tőlem Védelmi mandalát egy meghatározott szituációra, amit másnak nem biztos, hogy ugyanígy megfestenék), a lakótér harmonizálására (ami mindenkinek más). Ha mandalát rendelnek tőlem, mindig megkérdezem, hogy pontosan kinek lesz, mik a személyiségének a legfőbb jellemvonásai, milyen színeket, szimbólumokat szeret, és ez alapján készítem el.

Bandita Kezem Nyomán - Kezem nyomán
• Az én kérdésem a rajzok, motívumok szimbolikájával kapcsolatos. Nagyon gyakori, hogy ágas bogas, életfához hasonlító motívumokat használok a körömdíszítéseimben, de az önkéntelen rajzfirkáimban is, cetlik szélére. Szerinted mi ennek az oka? Úgy érzem sokszor, hogy ösztönből jön a dolog, és néha szabadulni szeretnék tőle, de csak nem hagy békén!

• Hát sajnos, nem vagyok pszichológus és nem is tanultam sok pszichológiát, szóval nem tudom, hogy mi lehet az oka. De szerintem ne akarj szabadulni tőle, engedd nyugodtan szabadjára. Ösztönösen jön, talán egyszer rávezet valamire. 😌
Az ágas boga minták, az életfa hozzám is nagyon közel áll. Szerintem nagyon összetett motívum. Összeköti a földet az éggel, szimbolizálja a növekedést, a fejlődést. Megtalálható benne a hármas egység a gyökér, törzs és korona formájában. A hozzá értők egész tanulmányt írhatnának róla. Azért elfogadnék egy életfa motívumos körmöt! 😉
Nekem is van egy állandóan visszatérő szimbólumom, egy szám, a 7-es. Egy pszichológusnál megismertem a képezés technikáját, ami abból áll, hogy elképzelünk egy képet (vezetett relaxációban), elmondjuk, mit látunk, majd otthon szépen megrajzoljuk. Rengetegszer előfordult, hogy valamiből hét volt. Hét fa, hét sün, hét pillér, stb. A hetes szám jelentését ismerem, de hogy miért bukkan fel olyan sokszor nálam, arra még nem jöttem rá.😌

Kiss-Bellouti Ildiko - The World Of Ildiko
• Gondoltál már arra, hogy üvegre, ablakra fess mandalát, olyan emberek házában, akiknek erre igényük van? Illetve, hogy képek mellett gondoltál-e mandala ékszerek készítésére? Szerintem különleges tehetséged van, nem szeretnéd ezt bővebben 'kiélni'? Vagy nincs igényed rá?

• Üvegre egyszer festettem mandalát, amit másnap sikeresen összetörtem. Jó kis alkalom volt, hogy tanuljam az elengedést. És persze azt is megtanultam, ha felakasztom az ablakba, azt úgy tegyem meg, hogy az ablaknyitással ne rántsam le.😉


De amúgy az az érdekes, hogy nem rég fordult meg a fejemben, hogy üvegre kellene festeni mandalákat. Úgy hogy igen, szívesen csinálnám. A házunkba már el is képzeltem, hogy a leendő műtermembe milyen mandala kerül az ablakra. 😌 Az ékszerkészítés is megfordult már a fejemben, de nem találtam még ki, hogyan is álljak neki. Egyelőre csak nézegetem az alapanyagokat. Láttam már, hogy grafikusnak valamilyen képét tették bele kinyomtatva, de én szívesen készíteném azt is egyedire, nem sokszorosítva. Szóval megy az ötletelés!😌

Mezei Ágnes Hanna - Szelencetitkok
•Szereted a neved?

• Imádom a nevemet! Na, nem volt mindig így, mert alsós tagozatban, amikor csúfoltak, az nem esett jól. Olyankor szerettem volna Gabriella lenni. 😌 Lehet azért, mert a nagy, erős bátyám feleségét is úgy hívják. 😌 Úgy érzem, tökéletesen illik hozzám, szerintem még mindig különleges név és tetszik a jelentése is: nemesi születésű leánygyermek.
Pont ma találkoztam a nevemmel a Föngyöskertben, persze mint gyógynövénnyel, ahol megtudtam, hogy a népies nevem bubulyka és anyafű. 😃


Mészáros Enikő - Az a jó édes
• Mi minden inspirál egy-egy mandala tervezésekor?

• Szó szerint minden. Egy fa, egy dallam, egy fénykép, egy érzés, egy találkozás, egy pályázat, egy könyv, egy motívum, egy élethelyzet, egy jóga ászana, az évszakok, egy virág, a vágyak, célok, ünnepek, egy lakóhelység, egy állat. Rengeteg minden található bennem és a környezetemben, amiből ötletet merítek.

Köszönöm nektek a nagyszerű kérdéseket, öröm volt válaszolni rájuk. Egy újabb önismereti út volt nekem és ezért nagyon hálás vagyok!

Varázslatos napot kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése