2016. december 20., kedd

Kreatív karácsonyi album IV. + egy isteni süti recept

Nagyon kellemes, eseménydús hét áll mögöttem, így engednék is egy kis bekukkantást az életembe az albumomon keresztül.😊

A képek után pedig egy olyan keksz receptjét találjátok, ami az idei karácsony legfinomabb sütije lett – nálunk. 😉 Már tavaly terveztem, hogy megsütöm, de valamiért elmaradt. Hát, nem bántam meg, hogy idén elkészítettem.


Mandulás keksz

Hozzávalók: • 20 dkg liszt • 1 tasak sütőpor • 12,5 dkg porcukor (nádcukorból) • 1 tojás • 1 Bourbon vaníliás cukor • 1 tk. mézeskalács-fűszerkeverék • 1 csipet só • 10 dkg margarin • 10 dkg szeletelt mandula • 1-2 ek. tej • 5 dkg szeletelt mandula

Elkészítés: Keverjük el a lisztet a sütőporral, a porcukorral, a vaníliás cukorral, a mézeskalács-fűszerkeverékkel, a sóval és a 10 dkg szeletelt mandulával. Adjuk hozzá a tojást és a vajat, majd robotgéppel dolgozzuk össze. Enyhén lisztezett deszkán nyújtsuk vékonyra a tésztát és szaggassunk belőle karácsonyi motívumokat tetszésünk szerint. Az 5 dkg mandulaforgácsot az ujjunkkal törjük kicsit össze és szórjuk egy tányérra. A tészták alját kenjük meg tejjel, majd nyomkodjuk a mandulába. Fektessük sütőpapírral bélelt tepsibe és spricceljük meg tejjel. Előmelegített sütőben, 180 fokon süssük aranybarnára, kb. 12 perc alatt. Rácsra szedve hagyjuk kihűlni.

Én nádcukorból daráltam porcukrot, de természetesen rendes porcukor is jó hozzá, illetve sima vaníliás cukor is. Ami fontos: a tejjel való spriccelés és a rácson hűlés. Ez utóbbitól lesz istenien ropogós.

Ha megsütötted és ízlett, várom a beszámolót!😌

Varázslatos Napot Kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése