2016. november 28., hétfő

AranyHold - Koronacsakra mandala

Koronacsakra mandalát már többször is készítettem, ez most egy számomra még új technika és kifejezett céllal/helyre készült. Az AranyHold Jóga és Terápiás udvarba járok jógázni és egyéb programokra, emellett itt tartom a kismama jógát is. Októberben a nyílt hétvégén tartottam mandala-színező estét, ott kérte tőlem Kriszta, hogy festhetnék egy nagyobb koronacsakra mandalát a jógaterembe.


Egy régi lepedőből vágtam le a számomra megfelelő méretet, batikoltam, felrajzoltam, majd textilfestékkel festettem meg. A rögzítéshez nádat használtam. Alulra is, felülre is belecsúsztattam egy darabot és spárgával akasztottam fel.
Még nagyobbat is el tudnék képzelni, de egyelőre nem adottak a lehetőségeim, hogy ennél nagyobb dolgokat készítsek. De hamarosan ez is megoldódik.😌


Ugyan írtam már a koronacsakráról röviden, most kiegészíteném ezt.
Ezerszirmú lótusznak is nevezik, valójában 960 szirom van rajta. Ez az első 5 csakra szirmainak összege. Összekapcsol minket az isteni intelligenciával, a jóga filozófiája szerint a megvilágosodás székhelye.
Ez a tudatosság birodalma.
„Az Univerzális Erő egyenlő az Univerzális Tudatossággal. A kereső ezt fedezi fel végül. Amikor a kereső kapcsolatba lépett bensőjében a tudatosság ezen áramlatával, az univerzális vakóság bármely síkjára, annak bármely pontjára beléphet, hogy meglássa és megértse az ott uralkodó tudatot, amelyen még munkálkodhat is, mert mindenütt ugyanaz a tudatáramlat található, csak különböző rezgési állapotokban.”
Satprem, Sri Aurobindóról

A koronacsakra az összes többi csakrával együtt fejti ki hatását. A gyökércsakrától, ahogy haladunk felfelé, egyre magasabb rezgésszintre emelkedünk és így jutunk el a koronacsakrához, az elméhez. Itt fogannak meg gondolataink, majd lefelé haladva a csakrák mentén eljut a megvalósuláshoz.

Namaste
A koronacsakra fejlesztésének legjobb módja a meditáció. Ezzel tápláljuk szellemünket, ami természetesen fizikai síkon is pozitív hatásokat hoz. 
A meditáció többet jelent annál, mint hogy egy fa alatt ülünk, és álmodozunk. A meditáció a legnagyobb tudatosság. A meditáció azt jelenti, hogy érzékeljük, miféle gondolatok, érzések, koncepciók, hittételek érintenek meg minket, és felismerjük, hogy van egy "üresjárat", egy választás, és hogy nem kell törvényszerűen mindenre reagálnunk.
Kurt Tepperwein

Hangulatképek a jógateremben

Varázslatos Napot Kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése