2016. március 14., hétfő

A nap bloggere voltam I.

Március 10-én a NAP BLOGGERE voltam a Magyar bloggerek és blogkedvelők közösségében. A lényege: egy napig a többi tag kérdéseket tehet fel és a jelölt egy blogbejegyzésben válaszol rájuk.


Nagyon jó kezdeményezésnek tartom, jobban megismerhetjük egymást, mi bloggerek, de az olvasók is többet tudhatnak meg rólunk. Magát, a csoportot is szeretem és megtisztelő, hogy a tagja lehetek. Elmondhatom, hogy rengeteg érdekes emberrel találkozom virtuálisan és akár még barátságok is kialakulhatnak a rokon lelkű emberek között.😌

Íme, a kérdések, amiket én kaptam és a válaszaim:

Adrienn: Melyik a kedvenc mandalád?

Nehéz kiemelni egyet a sok közül. Ha már „muszáj”, akkor a Belső szentély mandalát választom. Ez egy olyan mandala, amitől nem szándékozom megválni. Egy pályázatra készült és hatalmas élmény volt létrehozni. Általában a mandalák 5-8 óra alatt készülnek el (nem feltétlenül folyamatosan) + az azt megelőző lelki munka, ötletelés. Ez a mandala több mint egy hétig készült. Rengeteget kutattam a szimbólumok után, hogy hogy épülnek fel a tibeti mandalák és a saját személyemre szabtam. Az én belső életem van benne, a világszemléletem, az éltető tüzem, a küzdelmeim, a sikereim, az angyalaim. Ez a mandala igazán én vagyok!😌

Adrienn: Hallgatsz valamilyen zenét festés közben, vagy belső "zenére", belső "ritmusra" készíted őket?

Is-is. Van, amikor hallgatok zenét, van, amikor csend van és bizony előfordult már olyan, hogy a háttérben ment a TV. Ez utóbbi ritkán fordul elő, hál’ istennek. Egyelőre a lakásban csak az étkezőben tudok dolgozni és az egyben van a nappalival. Nincs mindig szívem ahhoz, hogy a páromat bepateroljam a hálóba, hogy órákat töltsön ott. Szerencsére ki tudom kapcsolni a külső zajokat, nem befolyásolnak. Lényegében megszűnik a külvilág alkotás közben. Az én kedvesem pontosan tudja, hogy ilyenkor nem kell hozzám szólni, békén kell hagyni. Azt is csak akkor veszem észre ilyenkor, hogy elmegy, amikor már elköszön.😌

András: Milyen lelkiállapotban érdemes mandalát készíteni? Amikor nyugodt vagy és tudsz rá figyelni, vagy inkább akkor, amikor zaklatott vagy, és azért készítesz mandalát, hogy segítsen neked?

Mind a kettő. Bár nyugodt állapotban talán jobban megtervezettek a mandalák, míg egy zaklatottabb állapotban inkább az érzéseimre hagyatkozom. Ilyenkor általában rá is jövök az aktuális probléma megoldására. De a mandalafestés nekem mindig jót tesz, úgy érzem magam utána, mint egy meditáció után: harmonikusan és frissen.

András: Volt már olyan, hogy egy mandala segített neked valamiben?

Igen! Kettőt emelnék ki. Az egyik, a Mandala a nyugodt alvásért. Ez a hálószobánkban található és azóta én jobban alszom. A másik, a Mandala az Alkotókészség, Gyerek életterületre. Ezt akkor készítettem, amikor alkotói válságba kerültem. Most is előfordulnak ilyen rövid időszakok, de elég csak felidéznem ezt a mandalát és segít visszatalálni önmagamhoz. Az én véleményem az, hogy akkor megy nehezen az alkotás, ha eltávolodunk a belső lényünktől. A mandalák nekem segítenek ebben. Rengeteget tudok meg rajzolás, festés közben önmagamról és jobb embernek érzem magam. Sokat fejlődök általuk.

Ildikó: A jóga és a meditáció mennyiben javított az életminőségeden, mik a tapasztalatok, miért ajánlanád?

Az egyik kedvenc kérdésem. 😌 Van egy dolog, amiről még egyszer sem írtam. Kétszer volt depressziós időszak az életemben, pánikbetegséggel. Azt hiszem, most sem fogom ezt részletesen kifejteni. Aki átesett már rajta, tudja milyen. Aki nem, annak csak azt tanácsolom, ha ilyen ember van a környezetében, akkor járjon utána, hogy pontosan mi is ez, különben többet árthat, mint használ.
A jóga és a meditáció segített abban, hogy csökkentsem a hullámzásokat a hangulatomban, hogy jobban tisztába jöjjek magammal, elfogadjam ezt az állapotot, hogy tudjam kezelni, amikor azt érzem, megint elindultam lefelé. Már grabancon tudom ragadni magam és kirántom magam, mielőtt lecsúsznék. Nyugodtabb, türelmesebb, elfogadóbb vagyok. Jobban észreveszem az apró örömöket, jobban értékelek mások által lényegtelennek tartott dolgokat, a rosszban is keresem a jót, hogy mit tanulhatok belőle, könnyebben veszem az akadályokat, a kihívásokat.
A legnagyobb élményem ezzel kapcsolatban szombat este történt. Itt voltak a bátyámék és sógornőm ezt mondta: „Pontosan olyan vagy, mint 5 évesen, amikor megismertelek. Pontosan ugyanolyan a kisugárzásod.” Ez fantasztikus érzés! Hát kell annál több, mint hogy olyan legyen a kisugárzásod, mint egy gyereknek? Aki mellett jó lenni, mert ártatlan, mindegy milyen vagy, elfogad téged és szeret, imádsz a közelében lenni, hiszen tele van életenergiával. Jó, hogy valaki így érez a közelemben! És ezt egyrészt a jógának is köszönhetem!

Dorottya: Szeretsz Tatán élni? Hol van a kedvenc helyed a városban?

Ez is egy jó kérdés. 😌 2001-ben költöztem Tatára és az első napot végigzokogtam (szó szerint), hogy én nem akarok itt lenni. Többször haza akartam költözni Tápiószecsőre, már a lakást is meghirdettem, aztán valamiért mindig maradtam. Ennek köszönhetem, hogy 10 éve megismertem a páromat. Az elmúlt 3-4 évben érzem azt, hogy szívből tudom mondani, szeretek itt élni. Szóval igen, szeretek Tatán élni! 😌 Most már itt tervezzük a végleges letelepedést, kertes házba készülünk költözni a külvárosban egy csodás helyre.
És akkor mondhatnám, hogy ez a kedvenc helyem a városban, de persze van más is. A Cseke-tavat emelném ki. A turisták inkább az Öreg-tóhoz szoktak menni, az nagyobb, több a kereskedelmi egység, pedig a Cseke-tó kb. 5 percre van tőle.
Pillanatképek a Cseke-tónál
Ide járok futni is. ;) A kerülete 2,12 km, 5 m szintemelkedéssel. Nagyjából fél óra alatt körbe lehet sétálni kényelmesen. Itt található az Angolpark (műromok), a Pálmaház (rendezvényház), a Török mecset (műrom) és persze horgászni is lehet. Pár évvel ezelőtt, amikor 7-re jártam dolgozni, felkeltem 4 órakor és elmentem futni. Őzikével, sünivel, mókusokkal, bagollyal találkoztam és persze egy-két korán kelő horgásszal. 😌 De nagyon sok kacsa is található a tavon, imádom, amikor májusban kikelnek a kiskacsák. Télen egész közel jönnek hozzánk, kb. 1 méterre és várják a finomságokat. A téli időszakban rendszeresen viszek a madaraknak is magokat. Nyáron csodaszépek lesznek a tavirózsák. Van egy kis park rész, ami tele van ültetve platánfákkal, nagyon tekintélyesek.
Kazinczy így emlékezett meg Magyarországi utak című prózai művében: „A fa derekát kétszeri ölelésem sem tudta keresztűlfogni. Nem hinném ezt, ha magam nem láttam és nem mértem volna. S ily buja növésű minden a kertben is. Platánokat sem láttam sohol vastagabbakat. A kert ékességét kivált gazdag vízi partiái adják. Eléggé széles és tiszta taván százanként úszkálnak a hattyúk.”

Dorottya: Milyen élményeid vannak a jógával kapcsolatban? Naponta jógázol?

Előtte pilatesre jártam, de az oktató elment szülni és ezt találtam helyette. Valójában a mozgás miatt kezdtem el jógázni. De tanúsíthatom, hogy akár akarja az ember, akár nem, bizony a lelkére is hatással van. Persze az életszemlélet, ami a jógát körülveszi, amúgy is közel áll hozzám. Nekem ez életmód. Naponta nem, de átlagban heti 5 alkalommal jógázom. Ha nem órán, akkor itthon. Testi-lelki-szellemi harmóniát ad nekem.
Egy tapasztalatot megosztanék, bár nem a személyemhez kötődik. Az egyik ismerősöm szintén a mozgás miatt kezdte el és ő el is mondja, hogy szüksége van fizikai mozgásra (inkább az erősítő órákat szereti), de amióta jógázni jár, észrevette magán, hogy türelmesebb lett. Pedig az életmódot nem vallja teljesen a magáénak.

Fapóz párban
Dorottya: Csendben szeretsz alkotni vagy szoktál valamilyen zenét hallgatni mandalafestés közben?

Adrienn már feltett egy hasonló kérdést, szóval a válasz fentebb megtalálható. De semmiképpen nem szerettem volna kihagyni ezt a kérdést sem, így itt megosztanék egy-két zenét, amit alkotás és jógázás közben szeretek hallgatni: 
Sirgun Kaur & Sat Darshan Singh - I am the light of my soul

Nagyon szépen köszönöm a kérdéseiteket, élveztem, mert számomra fontos dolgokról kérdeztetek. Remélem, mindenkinek sikerült kimerítő választ adnom.

Varázslatos napot kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése