2016. december 3., szombat

Bhakti Kutir mandala

A mandala Baktai Ádám születésnapjára készült. Gyimesi Kriszta, az AranyHold tulajdonosa rendelte tőlem. Nagyon hálás vagyok érte, hogy készíthettem Ádámnak egy mandalát, mégha nem is én voltam az ajándékozó. Aki egyszer találkozik Ádámmal, szerintem sosem felejti el. Nekem is csak pár alkalommal volt szerencsém hozzá.
Bhakti Kutir mandala
„Baktai Ádám 1976-ban született. Nagybátyja révén már 2 éves kora óta a keleti kultúra közelében élt. 6 éves kora óta vegetáriánus. 15 éves korában Indiába került egy tradicionális bentlakásos kolostor-iskolába, ahol 10 évig folytatta tanulmányait. Itt nemcsak a fent említett tárgyakat sikerült tanulmányoznia, de az ősi indiai tudományok kulturális hátterébe is bepillantást nyerhetett. Az oktatás a papneveldében ősi, védikus környezetben zajlott. A napirendben hajnali meditáció és istentisztelet, tanórák, főzés, szertartások, takarítás és kerti munka is szerepelt.
Baktai Ádám 7 éven keresztül tanított is az iskolában, majd az utolsó 3 évben igazgatóként is szolgálta az iskola intézményét. Baktai Ádámot 1995-ben szentelték pappá. Az iskola rendje alapján érettségi után, a diákok azt tanulhattak, amihez affinitásuk volt. Így 3 év alapozást követően, érettségi után, 1995-től Baktai Ádám 7 éven keresztül hatha jógát, védikus asztrológiát, zen shiatsut (klasszikus japán manuálterápiát), ájurvédát (klasszikus indiai gyógyászat) és vastut (védikus építészet) tanult intenzíven. A kötelező tanulmány volt még a vallás filozófia és a szertartástan.
Szintén 1995-ben kapta Reiki I-es beavatását japán mestertől, 1997-ben a mesteri behangolást, azóta tanít ő maga is Reikit. 1996-ig Indiában az iskola berkein belül tanított, ez év végén, Dél-Afrikában tartotta első nyilvános jóga óráját.
Azóta papként, védikus asztrológusként, jóga oktatóként, shiatsu, ájurveda és reiki terapeutaként, valamint vastu shastra tanácsadóként tevékenykedett már Indiába, Angliában, Új-Zélandon, Dél-Afrikában, Mauritsiuson, a Fidzsi-szigeteken, Dubaiban és most Magyarországon.”

Ádám sokat jár Tatára rendelni, majdnem minden héten. Pár alkalommal jógát is tartott, amin sikerült részt vennem.😌

A mandala készítése közben élvezettel idéztem fel a vele való találkozásokat, a jógaórát, az ájurvéda tanfolyamot. Talán nem is tudja magáról, hogy milyen fantasztikus ember.😌

A mandalánál a kiinduló pont a Bhakti Kutir logója volt és a színek is adottak voltak. Végiggondoltam a benyomásaimat Ádámról, megnéztem a honlapját, a facebook oldalát (tehát kicsit kutattam utána) és ezek alapján jutottam arra, hogy meg kell jelenjen még a Tan kereke, egy páva és Ganésa.
Sajnos fényképem nincs róla, de láttam bekeretezve, lila paszpartuval, széles arany keretben.
És úgy hallottam, nagyon örült neki.😌

Ha kíváncsiak vagytok Ádámra, az alábbi linkeken olvashattok róla:

Varázslatos Napot Kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése